Konferenca RC31 - Razvojnega centra kreativne pohištvene industrije … »
Na Peterokotnem stolpu ljubljanskega gradu je konec aprila svoja vrata odprla … »
Svoja vrata je odprla nova razstava Društva oblikovalcev Slovenije … »
Ob praznovanju jubileja, 60. obletnice organiziranega delovanja Društva oblikovalcev Slovenije … »
Tretja iz cikla Oblikovalska identiteta je predstavitev … »
Slovenski nastop na mednarodni razstavi sodobne tekstilne umetnosti MINIARTEXTIL v Comu pri Milanu
… »
To je že druga iz cikla samostojnih predstavitev slovenskih oblikovalcev industrijskega oblikovanja in vizualnih komunikacij … »
[18. 07. 08]
Jakopičeva galerija, Oko za oko, razstava selekcije del študentov oblikovanja Akademije za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani od 03. 07. do 03. 08. 2008
Na ogled je več kot 90 izdelkov z vseh področij vizualnih komunikacij in industrijskega oblikovanja - plakati, celostne podobe, knjižni in revijalni prelomi, študijske slike in risbe, vizualne študije, ilustracije ter kiparski izdelki, izdelki za tretje življenjsko obdobje, zasnove radiatorjev, predstavitvene tehnike in izdelki iz stekla. Izbor je opravila žirija v sestavi Petre Černe Oven, Suzane Bricelj in Tomata Koširja za področje vizualnih komunikacij ter Darka Miladinoviča, Davida Cuglja in Marka Škerlavaja za področje industrijskega oblikovanja.
Ideja za takšno razstavo se je med študenti porodila zaradi stiske s prostorom na Oddelku za oblikovanje, njegove precejšnje oddaljenosti od centra mesta ter zaradi nepreglednosti semestrskih razstav za obiskovalce.
Svojo skromno premiero je doživela pred dvema letoma v Mednarodnem grafičnem likovnem centru v Ljubljani, nadaljevanje pa leto kasneje v Narodni galeriji. Od tedaj, v popolnoma študentski organizaciji, počasi odrašča in pridobiva na pomembnosti ter kredibilnosti. Kot vsako leto je referenčna in na visokem izvedbenem nivoju. Na razstavi so predstavljeni le najboljši izdelki tekočega leta, izbrani s strani zunanje, vsako leto drugačne, neodvisne strokovne žirije za vizualne komunikacije in industrijsko oblikovanje.
Na razstavi prevladujejo študijski izdelki s področja vizualnih komunikacij, manj je izdelkov industrijskega oblikovanja, so pa zato slednji bolj skrbno izbrani. Edinstveni so izdelki iz stekla in terakote, dodelani v funkcionalnem (manj v estetskem) so prototipi industrijskih izdelkov za tretje življenjsko obdobje. Vidno je usmerjanje profesorjev v preizkušanje najrazličnejših tehnik sodobnih vizualnih medijev in spodbujanje k premišljevanju sodobnih vizualnih izzivov, od kombinacije najrazličnejših likovnih tehnik do premisleka o pomenu in (ne)osnaževanju urbanega prostora z vizualnimi sporočili. Študentje se učijo osnov kompozicije in barv, kiparstva, metaforičnega likovnega jezika, rešujejo probleme in zahteve hipotetičnega klienta ali izdelajo celotno podobo za konkretnega naročnika, ki mu potem ponudijo svojo rešitev. Vse bolj dejavno je tudi mednarodno izmenjevanje študentov, tako da je možno videti celo nenavadni izdelek poljskega študenta.
Osrednji izdelek razstave so vizualne študije besed: glasno, sram, dialog, cenzura, tiho, monolog, magično; vizualne asociacije, ki so zbrane na jambo plakatu pred Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje na Dolenjski cesti 83 v Ljubljani.
Avtor: Vid Lenard