Društvo oblikovalcev Slovenije v sodelovanju z javno agencijo SPIRIT Slovenija in Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo RS - Direktoratom za lesarstvo, objavlja odprti, enostopenjski projektni natečaj za oblikovanje lesarskih izdelkov. … »
Od 18. Februarja 2020 v Cankarjevem domu – velika sprejemna dvorana
Tokratna razstava se sooča z razmerji med virtualnim in realnim, med zasebnim, javnim in idividualnim. Razstava je posledica razmerij in soočenj z okoliščinami v katerih oblikovanje, kot ključno polje razvoja in kulture še vedno in znova obstaja.
… »
Zadnje dni smo priča eksploziji člankov in komentarjev o domnevni prenovi celostne
grafične podobe Univerze v Ljubljani (UL), k čemur svoj pogled podajamo tudi
predstavniki Društva oblikovalcev Slovenije … »
Podjetje Pirnar razume besedo "design" v njenem najglobjem resničnem pomenu. Ta ne označuje le nekaj lepega in za oko privlačnega. Design je razvoj v najsiršem pomenu besede, design je prihodnost, ki nastaja danes. … »
OBLIKOVALSKI PRESEŽKI 2018
Društvo oblikovalcev Slovenije tokrat že enajstič podeljuje priznanja »Oblikovalski presežki«, priznanja za dela, ki so jih prispevali slovenski oblikovalci v letošnjem letu. To priznanje se je v zadnjih letih razvilo kar v najvišje priznanje oblikovalske stroke v Sloveniji.
Presežki 2018 … »
Bienalna selekcionirana razstava Društva oblikovalcev Slovenije
Cankarjev dom, 15. 2.—15. 3. 2018
… »
Nagrada, ki jo DOS podeluje v okviru sejma AMBIENT v Ljubljani … »
Počastitev priznanja za življenjsko delo v tako izjemni družbi ustvarjalcev, ki so prejeli priznanja 2017 za svoje oblikovalske presežke najširšega razpona, je zame prav poseben privilegij. To je izjemna ‘pravica’ biti v družbi mladih kolegov, ki imajo pred seboj še dolgo poklicno pot kultiviranja v družbeno dobro. Pa saj to udejanjajo z vsako potezo, ki jo zrcalijo njihova priznanja. Seveda, vsi delujemo v okvirih nikoli prekinjenih dogovorov o našem poslanstvu, zato bom tudi sam po svojih močeh pritrdilno odgovoril dragemu Mihi Turšiču, ki mi iz Nizozemske piše: ‘upam, da te ‘življenjske’ nagrade še ne pomenijo konec vašega dela in da boste še kaj naredili za naš čas’.
… »
V Ministrstvu za zunanje zadeve se z novo postavitvijo nadaljuje prikaz razstave Društva oblikovalcev Slovenije. … »
Slovenska oblikovalka Barbara Prinčič razstavlja na spremljevalni razstavi beneškega bienala Venice Design … »
Julijan Krapež
mizarstvo Potočnik - za mini bar - element sistema 2016 … »
Barbara Prinčič, industrijska oblikovalka in predavateljica na Oddelku za industrijsko oblikovanje UL
ALUO, je tudi letos med nagrajenci prestižnega mednarodnega oblikovalskega tekmovanja A’Design
Award and Competition. Tokrat je prejela zlato nagrado v kategoriji svetil in svetlobnih sistemov, za
izdelek LED svetilka 5x5. … »
Nagrada društva oblikovalcev Slovenije
Nagrada Društva oblikovalcev Slovenije vsako leto nagrajuje plodove slovenskega napredka na področju pohištva. Letos nagrajuje oblikovalca Julijana Krapeža in proizvajalca Mizarstvo Potočnik za izdelek »Smreka in terrazzo«.
… »
Konec marca se je v Cankarjevem domu odvijal Kulturni bazar 2014, enodnevni dogodek, kjer se predstavi večina slovenskih kulturno-umetniških organizacij. Pestra ponudba je namejena strokovnim delavcem v vzgoji in izobraževanju, kjer se lahko osebno pogovorijo z razstavljalci ali pa ponudbo skozi leto spremljajo v Katalogu kulturno-umetnostne vzgoje
http://www.kulturnibazar.si/katalog-ponudbe-201112 … »
V prvem tednu novega leta je kulturno dogajanje popestrila razstava Društva oblikovalcev Slovenije v Cankarjevem domu. Selekcionirana razstava članov DOS je bienalna razstava, ki že vrsto let prikazuje dosežke slovenske oblikovalske stroke. Pretekle razstave so se navezovale na različne vsebine. Tokrat je bila tema razstave ReForma.
… »
REFORMA
selekcionirana razstava članov DOS od 7. januarja do 2. februarja 2014
Društvo oblikovalcev Slovenije se z bienalno razstavo REFORMA predstavlja – na poti do VSESTRANSKIH sprememb in trajnostnega razvoja.
Iskanje ravnotežja in prepoznavanje dobrega, kakovost in vizija za prihodnost postaja vsakdanja naloga vseh. Oblikovanje bo v prihodnje zanesljivo temeljni dejavnik poslovnega uspeha – višje dodane vrednosti vsakega izdelka ali storitve, a le, če ga bo naše okolje znalo prepoznati in vrednotiti.
Tokrat je tema razstave ReForma.
Forma je oblika, vidna pojavnost, upodobitev ali konfiguracija objekta. Drugače povedano, forma je lahko odgovor na vprašanje »kako«.
Kaj, če je obstoječa forma neustrezna ali če ne predstavlja tiste dodatne vrednosti, ki jo upravičeno pričakujemo? Odgovor je REFORMA.
Strokovna žirija (Nina Bavčer, Katjuša Kranjc, Matjaž Deu, Primož Fijavž in Hermina Kovačič) je izmed prispelih predlogov za razstavo izbrala le slabo polovico prispelih del.
Druga žirija Društva oblikovalcev Slovenije je pred kratkim izbrala in podelila nagrado za življenjsko delo, tretja, ki so jo sestavljali strokovnjaki različnih področij, pa je pred mesecem izbrala vizionarsko najpogumnejše predloge mladih avtorjev, prispele na javni natečaj Reformator, ki ga je Društvo oblikovalcev Slovenije pripravilo v sodelovanju z javno agencijo Ministrstva za gospodarstvo razvoj in tehnologijo SPIRIT.
Na razstavi bodo predstavljena dela petindvajsetih avtorjev članov Društva oblikovalcev Slovenije, dobitniki nagrad na natečaju Reformator in Branko Uršič z delom svojega opusa.
Vsi trije sklopi se bodo v Cankarjevem domu predstavili skupaj in skušali najti pravo razmerje bodočega razvoja. Na ogled so celovite rešitve. Poslanstvo oblikovalske stroke danes jasno povzame avtorica v svoji predstavitvi blagovne znamke:
Iskanje in prepoznavanje naravnih, kulturnih in tehnoloških kvalitet, njihovo povezovanje in nadgrajevanje s sodobnim dizajnom – s tenkočutno lokalno pozornostjo in globalno usmerjenostjo v preseganje mej in postavljanje kulturnih mostov. Iskanje ugodnejših okoliščin za razvoj in gradnja ozaveščenega mrežnega sodelovanja med nosilci kulture in znanja – izdelovalci in oblikovalci.
Mateja Krašovec Pogorelčnik
Oblikovalec se vedno pogosteje podaja na pot kot sam svoj gospodar, producent, izdelovalec svojih predmetov, tržnik. Vedno več je predmetov, ki jih izdelujejo oblikovalci sami ali le v sodelovanju z lokalnimi obrtniki. Tako seveda lahko nekateri morda solidno zadovoljujejo svoje lastne eksistenčne potrebe, njihova dela morda lahko celo koristijo malo širši skupnosti, a nikakor ne zmorejo resničnega globalnega preboja, ki bi državi pomagal na poti iz krize in prispeval k boljši prepoznavnosti celote ali posameznih segmentov. Zato oblikovanje že vrsto let pričakuje boljše, trdnejše in učinkovitejše povezave z državo in njenimi vrhovi odločanja – v politiki in gospodarstvu.
Nacionalna strokovna organizacija za oblikovanje bo učinkovita le, če bo presegla zakoreninjene miselne pregrade, dosegla iskreno podporo vse naše družbe, ustvarila nove povezave, ki bodo sčasoma prerasle v nove korporacije in te zatem v globalne dolgoročno učinkovite igralce ekonomije. Seveda pa je dolžna pri vsem tem odigrati vlogo najodgovornejšega in najbolj vizionarskega ocenjevalca vseh oblikovalskih dosežkov ter pobud.
S to razstavo prvič povezujemo gospodarstvo in kulturo, združujemo najstarejše in najmlajše ustvarjalce, dela različnih avtorjev in dela različnih obdobij postavljamo skupaj, vsem v razmislek kot le eno skupno vsebino, ki bo morda malo bolj pozornemu obiskovalcu že narahlo odgrnila tančico naše resnične podobe in njene širše prepoznavnosti.
Hkrati s to razstavo postavljamo člani DOS v razmislek javnosti dilemo razumevanja; med tradicionalnim, sodobnim, morda celo trendovskim in resnično našim, slovenskim oblikovanjem.
Jurij Dobrila, predsednik DOS
NATEČAJ REFORMATOR, 1. NAGRADA
idejna zasnova sistema lesenih igrač in pohištva
Eva Štrukelj
Linija lesenih igrač je zamišljena po principu, da se nenehno nadgrajuje in s tem prilagaja tako otrokovemu svetu kot globalnemu trgu.
Sestavni deli igrač so narejeni iz bukovega lesa, oljeni oz. barvani z barvo, certificirano za igrače. Vsaka igrača je zamišljena tako, da jo lahko otrok, starejši od šestih let, samostojno sestavi. V posamezne lesene dele je vrezan navoj, ki omogoča poljubno nameščanje in spreminjanje naklona – sklepa živali, glave ipd. Po obodu igrače modularno zvrtane luknjice pa po drugi strani omogočajo tudi vstavljanje sestavnih delov z mozniki – pritrditev oči, ušes ali dodatkov (manjših živali, hrane ipd.). Tudi zveze so lesene (kovinske na prototipu).
S sestavljanjem se otrok uči anatomije živali, spoznava svet orodja in navojev ter ponotranji red in strukturo, ki je potrebna, da izdelek uspešno dokonča. Kljub temu pa je znotraj tega reda prostor tudi za improvizacijo in kreativnost, saj se določeni sestavni deli lahko pritrdijo na različne načine in točke na telesu.
Aplikacija sistema v otroško pohištvo se preslika v sestav, ki se prilagaja spreminjajočim se potrebam otroka in staršev.
Sistem spodbuja razvoj otrokovih veščin ob upoštevanju pedagogike montessori. Zaradi modularno zvrtanih luknjic na sestavnih delih se nanje lahko pritrjujejo drugi funkcionalni elementi (za obešanje) in tablice za razvijanje otrokove ustvarjalnosti in pridobivanje znanja (šivanje, učenje pisanja, risanja, žebljički ...). Otrok se uči koncepta sestavljanja – od večjega k manjšemu, od nosilnega k manj pomembnemu, spoznavanja barv in – samostojnosti.
Ker otrok ne razmejuje med igračami in pohištvom, je najbolj smiseln tak sistem, ki izpolnjuje vse potrebe na en mah. Otrok z njim raste in se uči.
Oba sistema sta večno odprta za oblikovalske intervencije in vedno spreminjajoče se tržne potrebe), a prepoznavna in kakovostna za mladega uporabnika.
NATEČAJ REFORMATOR, 2. NAGRADA
koncept združevanja mladih oblikovalcev in sočasne organizacije nove podjetniške strukture POP-UP DOM (Tobačna 2013)
KOLEKTIV ZAVOD ROMPOM
Avtorji:
Mina Arko, Miha Artnak, Nuša Jelenec, Jurij Lozić, Maša Ogrin, Marko Orel, Metka Pinezić, Gašper Premože, Tilen Sepič, Andraž Tarman
Pop-up dom je skupnostni projekt, utemeljen na pobudi mladih slovenskih oblikovalcev, arhitektov in umetnikov. Razlog za oblikovanje projekta je pomanjkanje delovnih priložnosti mladih slovenskih oblikovalcev. S projektom, ki smo ga letos ustvarili drugič, želimo tudi v prihodnje ustvarjati nove poslovne in delovne priložnosti.
Gre za enomesečni dogodek, ki predstavlja sinergijo teorije in prakse. Razdeljen je na oblikovni del, v katerem so v okolju 1:1 izpostavljeni in uporabljeni oblikovalski izdelki, na drugi strani pa je vsebina naravnana v podporo in razvoj izdelkov. V odprtem uporabnem prostoru je bilo predstavljenih več kot tristo izdelkov, na razstavi pa je sodelovalo okoli sto avtorjev. Izdelki so bili pridobljeni na več različnih načinov, organiziran je bil tudi »odprti klic«, na katerega se je prijavilo več kot sto petdeset avtorjev.
V sklopu projekta so bile izvedene produkcijske delavnice za razvoj oblikovalskih izdelkov – Pop-up Lab ter tudi delavnice pozicioniranja izdelkov in storitev na trg ter vse svetovanje iz poslovne podpore mladim avtorjem. Omeniti je treba delavnico pridobivanja certifikata kakovosti in brezplačno pravno svetovanje.
Poskrbeli smo za kulturni in zabavni program, s katerim smo si zagotovili obisk posameznikov, ki niso del stroke. Tako smo široko javnost seznanjali z oblikovanjem in pomembnostjo primerno oblikovanih delovnih prostorov. Letošnja tema je bila skupinski delovni prostor – sodobna pisarna, ki je omogočala medsebojno povezovanje in sodelovanje ter vplivala na sinergijo delovnih praks. Prostor je bil ves čas dogodka odprt kot delovno mesto najrazličnejšim posameznikom.
Skupnostne vrednote, raziskovanje novih priložnosti in nova ustvarjalna ekonomija omogočajo, da se Slovenija izvije iz gospodarskega krča.
Organizator dogodka je Zavod Rompom v sodelovanju z Muzejem za arhitekturo in oblikovanje. Projekt sta podprla Ministrstvo za kulturo in Regionalna razvojna agencija Ljubljana v okviru Regionalnega centra kreativne ekonomije.
NATEČAJ REFORMATOR, 3. NAGRADA
ŽARA NAVPIČNICA
Vesna Bat
Žara Navpičnica je oblikovana enostavno in izčiščeno ter s tem izstopa iz povprečja klasičnih oblik žar. Ta preprostost in oblikovna jasnost ji daje poseben karakter in moč.
Sestavljata jo dva enako visoka valja iz različnih materialov. Notranji valj je narejen iz peskanega pleksi stekla ter ponazarja nežnost, nedolžnost in duhovnost.
Zunanji valj je narejen iz jekla, ki je rjaveno in lakirano, ter predstavlja zemeljsko življenje.
Materiala ustvarjata izrazit tako barvni kot tudi snovni kontrast.
Glavna značilnost žare je navpičnica, ki predstavlja vrsto dobrih lastnosti človeka: pokončnost, poštenost, ponos, dostojanstvo, stremljenje kvišku, poduhovljenost ...
Na simbolni ravni prikazuje žara izstop duha iz tuzemeljskega telesa, ki ga stiska kot okovje, v duhovni svet, ponazorjen z dvignjenim notranjim valjem.
NAGRADA DOS ZA ŽIVLJENJSKO DELO
BRANKO URŠIČ
Oblikovalec Branko Uršič sodi med žive legende slovenskega dizajna. Njegovo delo obsega številne izjemno uspešne pohištvene izdelke, za katere je prejel celo vrsto nagrad in priznanj ter so desetletja sestavljali značilno podobo javnih prostorov nekdanje Jugoslavije. Opazni so bili tudi marsikje drugje.
Velikokrat še vedno naletimo nanje in marsikje zelo uspešno opravljajo svojo funkcijo, z obliko pa neomajno kljubujejo času. Nekateri tako obstajajo brez velikega pompa že celih pet desetletij. Skromni in skoraj neopazni opravljajo nalogo, ne razpadajo in ne kaže, da bi se jim mudilo na kakšno smetišče. Tako je v marsikaterih občinskih prostorih, sejnih sobah tovarn in podjetij, zdravstvenih domovih in uradih.
Svojo ustvarjalno pot je Branko Uršič posvetil le enemu podjetju – Stol iz Kamnika.
Z današnjimi očmi oblikovalca bi lahko dejali, da je Branko Uršič res imel izjemno, skoraj neverjetno srečo. Dovolj zgodaj je naletel na podjetje, ki je imelo oblikovanje globoko vsajeno v svoj organizem, pri čemer se je najverjetneje vsak delavec zavedal, da brez oblikovanja ni preživetja, in je ožilje vsakega posameznika živelo skupno zgodbo vrhunsko oblikovanih izdelkov. Kamničani so prevzeli dediščino nekdanje tovarne Thonet, ki se še danes lahko pohvali s prodajnim rekordom med stoli – Thonet No. 14, poleg njega pa še z vrsto drugih modelov. Zavedali so se, da morajo s časom naprej, in ob izvrstnem, mojstrskem delu je bilo le vrhunsko oblikovanje pravo zagotovilo dolgoročnega obstoja.
Najprej je prevzel to nalogo Niko Kralj, ki je v Kamniku več kot desetletje vodil razvoj pohištvenega programa. Njegovi izdelki so uspešno nadgrajevali predhodne in eden za drugim postajali legende novega časa.
V takih okoliščinah je Branko Uršič prevzel svojo nalogo. Izjemna strokovna in tudi moralna odgovornost do dela predhodnikov, hkrati pa odgovornost za preživetje tisoččlanskega kolektiva, ki je bil že kar navajen zmagovati v poslu. Uršič je pogumno vzel nase to breme in nadaljeval uspešno poslanstvo svojih predhodnikov. Z ekipo sodelavcev je desetletja razvijal dolgo vrsto serijskih izdelkov pa tudi opreme za različne javne objekte, predvsem hotele. Ves ta čas je podjetju Stol pripadala osrednja vloga v slovenskem industrijskem oblikovanju in nedvomno je to zasluga Branka Uršiča.
Oblikovalcem nam je popolnoma nerazumljivo, da podjetje Stol ni več zmoglo nadaljnje poti in je pred dvema desetletjema obstalo v razvoju; še manj pa nam je lahko razumljivo, da marsikaterega večnega pohištvenega izdelka Branka Uršiča ni mogoče kupiti niti v slovenskih trgovinah. Vrsta pohištvenih podjetij v tujini danes z velikim poslovnim uspehom izdeluje predmete svojih tovarn iz prvih dni njihovega obstoja. Pri nas pa žal ni tako in s tem kot okolje postopoma izgubljamo svojo podobo pa tudi svoj smisel.
Branku Uršiču se člani Društva oblikovalcev Slovenije zahvaljujemo za njegov prispevek k slovenskemu oblikovanju in mu podeljujemo priznanje za življenjsko delo.
STOL 4033_____________________________1963
BLAZINA SEDEŽ-LEŽIŠČE MAKKARA_____1974
STOL "L"_______________________________1977
STOL AB_______________________________1984
STOL CIRKEL___________________________1985
STOL LOK 4085_________________________ 1987
STOL Y________________________________ 1987
STOL 010______________________________ 1994
1.
SABA SKABERNE
v sodelovanju z: Aleksandra Saška Gruden, akad. kip., Urban Jeriha, mag. inž. arh., Vesna Spreitzer
ZIDNICE
Čeligijev stolp, zgrajen v letih med 1460 in 1465, stoji sredi mariborskega blokovskega naselja.
Pred izvedbo projekta ZIDNICE (v okviru Maribora 2012 – EPK), je bila dotrajana zgradba varovana s surovo gradbeno ograjo, ki je kvarila podobo in zniževala vrednost zgodovinskega spomenika. Avtorji smo zamenjali obstoječo varovalno ograjo z boljšo kiparsko-oblikovalsko-arhitekturno rešitvijo.
Večplastni projekt je primer združevanja in plemenitenja različnih umetniških praks in modernih tehnologij. Oblikovanje, kiparstvo, arhitektura in poezija tvorijo likovno in vsebinsko pestro celoto, ki bogati urbano mikroklimo, razveseljuje mimoidoče, istočasno pa izpolnjuje svojo osnovno varovalno funkcijo. Uporabljeni materiali so trpežni in obstojni, izvedba kvalitetna, premišljena zasnova pa je primerna tudi za druge dotrajane stavbe ali gradbišča.
S tem bo investicija EPK še dolgo časa koristila mestu in občanom. Upamo, da bomo podobne rešitve lahko prenesli tudi v druga mesta, na primer na ljubljansko gradbišče Šumi itd.
2.
MARKO JAPELJ
scenografija LES NOCES – SVATBA
3.
TJAŠA ŠTEMPIHAR
razstava ZBIRKA LISTIN GORENJSKEGA MUZEJA
Minimalistično zasnovana razstava postavlja v ospredje in na »piedestal« 200–500 let stare listine, ki v prostoru v prozornih pleksi vitrinah enostavno lebdijo. Čas izgubi dimenzijo, večstoletne hrambe dokumentov pa zasijejo v vsej svoji veličini.
Vsaka soba opredeljuje svoj sklop dokumentov. To je decentno zapisano na ozkih in visokih panojih ob vhodu v vsako sobo. Napisi na pleksi vitrinah nemoteče opisujejo vsako listino posebej kot tudi dogodke in dejanja, o katerih piše v njej.
Manj je več.
4.
TJAŠA ŠTEMPIHAR in ARIANA FURLAN PRIJON
razstava AL’ ŽLAHTNE NAM CVETO BESEDE – 150 let narodne čitalnice v Kranju
Vsebina razstave je zapisana po sklopih na horizontalni pano, ki sega vzdolž celotnih sten.
Podlaga je imitacija starega opleska sten z valjčkom. Slike niso le natisnjene na podlago, temveč so nekatere izpostavljene in pritrjene na podlago kot slike v okvirjih. Vsebina dobi tretjo dimenzijo in na prvi pogled manj zanimiv tekst s starimi slikami zaživi in skozi obešene slike še bolj pritegne opazovalca.
5.
SANJA JURCA AVCI
razstava ŽIVELA EVOLUCIJA
Razstava je primer integralnega pristopa k oblikovanju razstave. Oblikovanje izhaja iz specifike vsebine, vzpostavi vsebinske dominante kot dominante v prostoru, nato pa od samega začetka pri oblikovanju upošteva tudi komponenti grafičnega oblikovanja in oblikovanja luči. Rezultat je okolje, ki deluje kot celota in na obiskovalca deluje tako na več nivojih.
6.
VESNA ŠTIH
zavesa DREVO
Transparentna tekstilna zavesa ali predelna stena je narejena v tehniki krpanke in inovativno združuje sodoben dizajn s tradicionalno tehniko. V interierju nežno razmejuje prostor, vendar mu ne jemlje svetlobe. Je lahka, mehka, svetla, prilagodljiva in nevsiljiva, izvirno vnaša v prostor ročno delo in košček tradicije.
7.
JULIJAN KRAPEŽ
kuhinja LES
Kuhinja Les je zasnovana po minimalističnem konceptu, pri katerem so visoke omare skrite v steno, glavni del pa je otok. Stenski del obsega tudi shrambo, sekundarni delovni pult in več predalčnih enot. Otok je zasnovan kot skulpturalni element s poudarjeno podobo v prostoru. Za izdelavo so bili uporabljeni domač avtohton les in kamen ter veliko ročnih mizarskih in kamnoseških spretnosti. Kuhinja je zasnovana na standardnih modulih, tako da je izvedljiva tudi industrijsko. Predstavlja eno od globalnih tržnih smernic za ponovno oživitev lesne industrije v Sloveniji.
8.
JULIJAN KRAPEŽ
Lesen in kamnit začimbnik
Današnja uporaba kuhinj je usmerjena v časovno omejeno in ritualno dogajanje. Kuhinja postaja središče in družabni prostor. Začimbe igrajo pomembno vlogo v pripravi hrane, zato morajo biti vedno pri roki in pregledno uporabne. Kamnit in lesen začimbnik omogočata uporabo rastočih in suhih začimb. Pri kamnitem začimbniku je v razvojni fazi tudi projekt avtomatskega namakanja. Stenski začimbnik je razdeljen na štiri prekate, v katerih so grupirani primarni okusi: sladko, pikantno, mediteransko in azijsko. Variantna rešitev omogoča tudi proste kompozicije posameznih prekatov. Začimbnika sta nov dopolnilni kuhinjski element, ki bi bil lahko ena od razpoznavnih značilnosti slovenske sodobne kuhinje.
9.
JULIJAN KRAPEŽ
stol KLEPEC
10.
MATEJA KRAŠOVEC POGORELČNIK
izdelki STORIES DESIGN & IZRAZI PRVOBITNOSTI
(blagovna znamka, embalaža, tiskovine in kolekcija izdelkov iz kristalnega stekla, lesa in ksilita)
Predstavitev idejnega koncepta in poslanstva blagovne znamke STORIES design: iskanje in prepoznavanje naravnih, kulturnih in tehnoloških kvalitet, njihovo povezovanje in nadgrajevanje s sodobnim dizajnom – s tenkočutno lokalno pozornostjo in globalno usmerjenostjo v preseganje mej in postavljanje kulturnih mostov. Iskanje ugodnejših okoliščin za razvoj in gradnja ozaveščenega mrežnega sodelovanja med nosilci kulture in znanja – izdelovalci in oblikovalci. Motiviranje z individualno promocijo vseh sodelujočih, skupno trženje.
Logotip, promocijske tiskovine in embalaža izdelkov blagovne znamke: certifikat, embalaža, knjižica s kratkimi zgodbami, ogledni katalog kolekcije IZRAZI PRVOBITNOSTI – vzorčni primer izvedbe prvega projekta v okviru blagovne znamke STORIES design.
Jajce kot izvorna oblika. Preprosta kaplja steklene tekočine, ujeta v živahne kristalne kozarce, ki se radoživo zibljejo na lastni okroglini. Stabilnost ohranjajo zaradi premišljene razporeditve materiala. Dopolnjujejo jih mehko oblikovani podstavki iz orehovega lesa in ksilita, podstavek za tri kozarce, servirni pladenj za deset kozarcev in pladenj za finger food iz orehovine v obliki elegantne elipse.
11.
KSENIJA BARAGA
šali BARAGAGA
12.
JOŽICA CURK & MATEJA PANTER
PNEUMATIK FASHION
V preobilju razvitega sveta, ko ničesar več ne potrebujemo, so izdelki kolekcije Pneumatik Fashion namenjeni estetski pomoči. Nič več kot to. Pnevmatski set za estetsko pomoč je plod razmišljanja o trajnostnem razvoju, sodobnem potrošništvu in želji oblikovati več, kot zahteva družba trenutnega spektakla. Kolekcija izdelkov Pneumatik Fashion je zasnovana na konceptu združevanja etičnih vrednot in estetskih principov.
Denarnice, torbice, nakit, obesek … so izdelani iz recikliranih kolesarskih pnevmatik. Slovenska tovarna koles Rog, ki je ni več, nam je dala slavna Rogova kolesa. Izdelki Pneumatik Fashion so poimenovani po njih: Maxi, Pony, Turist, Senior, Sprint, Maraton … Moja denarnica Pony. Totalno recikliranje, totalno oblikovanje.
13.
DAMJAN URŠIČ
THE CUBE
Sedežni projekt THE CUBE. Sistem je na videz zelo preprost, vendar ima neomejene možnosti uporabe in kompozicij. Osnova so kvalitetno izdelane modularne oblazinjene kocke in kvadri različnih dimenzij z notranjo masivno leseno konstrukcijo. Elementi se poljubno medsebojno spajajo z enostavnimi inovativnimi spojnimi elementi. Prav tako se na vsako od stranic kvadra ali kocke po sistemu »clic« pripnejo ali z nje odpnejo nasloni za hrbet oz. roke. Nasloni za hrbet in roke so dveh debelin in delno upogljivi. Tanjše naslone povezujejo dekorativne poudarjene zadrge. Elementi bodo dobavljivi v številnih skladnih barvah. Elementi imajo v različici tudi integriran shranjevalni prostor. Prevleke so snemljive in pralne.
14.
DAMJAN URŠIČ
THE BALL
Projekt THE BALL raziskuje nove uporabe klasične fitnes žoge ali žoge za sedenje. Napihljive žoge imajo tekstilne prevleke v 36 pantone barvah. Tekstil je tkan v tretjo dimenzijo (3D-tekstil pri sedenju omogoča pretok zraka). Sedežne žoge se spajajo s pomočjo enostavnih spojnih elementov v različne neskončne organske kompozicije.
Projekt je bil pred kratkim nagrajen z nagrado interior innovation award 2014 – winner, ki jo podeljuje društvo oblikovalcev Nemčije.
15.
EVA ŠTRUKELJ
GOZDNI SPREHOD
Gozd je pol živali, le katera se bo pokazala danes?
Sestavljiv trajen okras z didaktično funkcijo. V odprtine vstavite živali, se igrajte z njimi ali pa uporabljajte plošče v horizontalnem položaju kot sestavljanko. V luknjice se lahko napeljejo barvni trakovi, obesijo obeski …
16.
ROBERT KLUN
BIG APPLE
hi-tech oblazinjeni element za Applove navdušence
17.
IGOR ROSA
Naprava za merjenje gledanosti TV-programov GLOBAL PEOPLE METER
Predstavljeni izdelek celovitih rešitev s področja elektronike, oblikovan po družbeno zelo pomembnih C2C principih, ki z izrecnim prizadevanjem oblikovalca v segmentu ekologije in trajnostnega razvoja misli na prihodnost: novi, globalno še neuporabljeni brezvijačni KLIP-KLAP pristopi pri spajanju ohišij elektronskih naprav (TV-sprejemnikov itd.) omogočajo od petkrat do dvestokrat hitrejše ne samo spajanje v proizvodnji, ampak predvsem ločevanje plastičnih delov od elektronike, kjer je njihova reciklaža odločilno gospodarnejša (od petkrat do dvestokrat cenejša).
Te zamisli v proizvodnji uresničenega projekta kažejo na odločno nestrinjanje avtorja s sedanjo prakso vijačnega spajanja takih naprav pri svetovnih proizvajalcih, saj to z zamudnostjo (7 minut na TV-sprejemnik) in predragim ločevanjem različnih materialov in posledično predragim recikliranjem ob odsluženju izdelka prekomerno onesnažuje okolje, zaradi tega pa je tudi v oceanih več plastike kot planktona. Novi pristopi preprečujejo, da bi plastika v enormnih količinah do oceanov sploh prišla.
Na končno fluidno obliko izdelka je vplivala ergonomija zagotavljanja stabilnosti pri čiščenju postavljene naprave, funkcionalno, inovativno vpenjanje in postavljanje izdelka na vse vrste televizorjev.
18.
PAVLA BONČA
Namizna šatulja
19.
PAVLA BONČA
Namizna ležišča za peresa
20.
MARJAN ŽITNIK
sedežna garnitura TITIUS
21.
JURIJ DOBRILA
ANIM ALL
Kolekcija lesenih izdelkov – sestavljiva domovanja za živali. Bistvena novost kolekcije ANIM ALL je princip enostavnega sestavljanja in razstavljanja. S tem so bistveno razširjene možnosti prodaje. Hišice, zložene v paketih, je mogoče distribuirati po pošti, to pa precej olajša tudi njihovo prodajo po spletu. Več je možnosti prodaje izdelka ljudem, ki potujejo in ne morejo nositi večjih kosov prtljage.
Obenem je izdelek svojevrstna konstrukcijska igrača – tudi za najmlajše.
Hišice so izdelane iz različnih vrst plemenitega slovenskega lesa, ki je globinsko oljen ali prevlečen z zaščitnim premazom.
V kolekciji so trije izdelki, predvidena pa je razširitev na več velikosti, raziskujemo možnost sobivanja (pes, mačka, ptička, miška) in v pripravi je tudi nekaj dopolnilnih izdelkov, kot so blazinice, posoda, igračke …
22.
JURIJ DOBRILA
BIO OBUTEV
BIO obutev za pridelovanje povrtnin in poljščin, iz različnih vrst lesa, ki s površinsko termično obdelavo pridobijo antiseptične lastnosti.
Možne so različne oblike in tudi dekorativne kombinacije z drugimi materiali zunaj območja običajnega stika z rastlinami.
Lesno oglje je vsestransko zdravilo!
Navadno lesno oglje je eno najmočnejših naravnih zdravil in prav čudežno zdravi celo vrsto bolezni in zdravstvenih težav – od »turistične diareje« in vseh vrst zastrupitev do posledic radiacije. Je praktično zastonj, a žal smo na njegovo učinkovitost že skoraj pozabili. Večina ljudi ve premalo o njegovi uporabi in koristnosti. Lesno oglje (Carbo vegetabilis) je po krivici že skoraj pozabljeno, čeprav je izredno močno zdravilo proti zastrupitvam vseh vrst.
Francoski farmacevt Pierre Tourey je, da bi dokazal svoje trditve, leta 1813 pogoltnil veliko količino zelo smrtonosnega strupa arzenovega trioksida. Količina, ki jo je zaužil, bi v normalnih okoliščinah povzročila bolečo smrt kar 150 odraslih ljudi, Pierru pa ni bilo nič – nobene posledice strupa ni čutil, še trebuh ga ni bolel. Pierre Tourey je namreč iz svojih poskusov in večletnega opazovanja živali v divjini vedel, da lesno oglje, če ga zaužijemo tik pred zaužitjem smrtonosnega strupa, tega v popolnosti nevtralizira, adsorbira.
Zakaj ga ne bi koristno uporabili tudi pri proizvodnji hrane? Namesto da z različnimi materiali venomer prenašamo od rastline do rastline neznanske količine bakterij, lahko z enostavno rešitvijo zagotovimo rastlinam zdravo okolje za rast in se tako izognemo nepotrebni uporabi kemičnih sredstev.
23.
ELENA FAJT
Shirt 00
Trajnostni modni model uveljavlja etične in ekološke principe oblikovanja ter odgovoren način produkcije in potrošnje. Projekt je usmerjen v oblikovanje socialne mreže, ki širi ozaveščanje o problemih modne industrije ter ponuja nov pristop v modi. Projekt se bo razvijal skozi več korakov.
Prvi korak je predstavitev prvega izdelka Shirt 00 na razstavi DOS. Shirt 00 je ženska srajca, ki poleg različnih trajnostnih vidikov mode (lokalna izdelava, ekološki material, minimalni odpadek, etičnost …) poudarja oseben odnos do oblačil. Oblačilo bo izdelano iz bambusovih vlaken in na njem bo iz las izvezen napis ali vzorec. Po koncu razstave bo oblačilo začelo svoje potovanje, svojo življenjsko zgodbo – prenašalo se bo od osebe do osebe, vsakdo bo izbral naslednjega nositelja. Obleka tako postane način povezovanja ljudi, širjenja idej in oblikovanja socialne mreže. Projekt nagovarja potrošnike k participaciji in vzpostavljanju novega odnosa do oblačila, oblikovalce pa k premisleku o njihovi vlogi in k družbeno odgovornejšemu oblikovanju.
24.
MARJAN KOCIJAN (fotografija DRAGAN ARRIGLER)
koledar MOBIHEL 2014
25
MARJAN KOCIJAN (ilustracija ANDREJA PEKLAR)
knjiga ZLATI HRIB
26.
TJAŠA ŠTEMPIHAR (ilustracija MOJCA OSOJNIK)
SAMOPROMOCIJSKI CV
27.
TJAŠA ŠTEMPIHAR
Natečajni predlog za poštne znamke – LUTKE
28.
NATAŠA ŠUŠTERŠIČ PLOTAJS
logotip politične stranke SOLIDARNOST
Osnova za logotip stranke Solidarnost je beseda; neizdelana kurziva izraža voljo ljudstva, je njen podpis.
Logotip je živ in namenoma ne uporabi obstoječega izdelanega tipografskega materiala, ker želi, da se ljudstvo poistoveti s stranko in v njej prepozna svojega predstavnika. Odprtost, dinamika, leva in desna nezaključenost izražajo spreminjanje, povezovanje, iskanje konsenzov, dialog, usklajevanje, pretok, nov diskurz ...
Prepoznamo novega akterja, ki ima drugačne poglede od obstoječih strankarskih predstavnikov.
V nekaterih aplikacijah bo zajeta na ploskvi oz. v polju. Ploskev ima hkrati pomen zidu, ki je pogost nosilec javnih izražanj in idej. Polje nosi tudi pomen usklajevanja znotraj polja interesov.
Uporaba znaka na aplikacijah je mišljena skrajno demokratično in ekološko, kar najmanj obremenjujoča za okolje in s čimmanj potrošenimi sredstvi.
29.
MAJA GSPAN
znakovni sistem BEG MOŽGANOV
Beg Možganov 1:
Znak poosebitve obrisa Slovenije z dodanima kurjima nožicama, ki je leta 1989 dobil prvo nagrado na javnem jugoslovanskem natečaju za svetovni kongres lutkarjev UNIMA ’92, je suberzivno napovedal odhod Slovenije iz tedanje federacije. S substitucijo zgornjega dela znaka z možgani ilustrira slovensko realnost 24 let po nastanku in padec iluzij, to pa nakazuje tudi poosebljenje naslova Beg Možganov, 24 kot ime in priimek ter starost bolonjskega magistranta, ki se mu možnost zaposlitve po uspešnem zaključku visokega šolanja kaže v tujini bolj kot doma.
Beg Možganov 2:
Ukinjeni znak Telekoma Slovenije, odleteli škrjanček z naloženim tovorom – možgani na svojih krilih – simbolizira odprodajo skrbno dograjevane vrednosti blagovne znamke po natanko osemnajstih letih vlaganja v domače razvojno znanje. To je tudi starost ob zaključenem šolanju sredješolcev, ko se odločajo za študij ali delo doma oz. v tujini.
30.
MAJA GSPAN
natečajni predlog za plakat 24 LIFFE
Predlog plakata izraža skozi obdelavo logotipa LIFFE vročico pričakovanja projekcije v temi kinodvorane.
31.
MAJA GSPAN
natečajni predlog za plakat JAZZ 53
Predlog plakata je bil ustvarjan z izhodiščem, naj bo poudarek na trobilih (konkretno trobenti).
32.
MARTINA KAČ NEMANIČ
plakat HUMANITY/HUMANOST
Plakat Kje je naša humanost? opozarja na pomanjkanje čuta do sočloveka, odtujitev ... Sporočilo plakata skupaj s pozivom razstave k spremembi oz. RE FORMI je, da mora vsakdo dvigniti družbeno zavest, razmišljati o svojih vrednotah in poskusiti spremeniti način življenja. Zato je izbran družbeno angažiran plakat kot medij, ki naj bi spodbujal opazovalca k razmišljanju o spremembah za boljšo prihodnost ...
33.
VESNA BREKALO
Natečajni predlog za plakat MANDELA
Plakat je bil izbran na natečaju MandelaPostErProject, Južna Afrika, in obstaja samo v elektronski obliki.
34.
DANIJELA GRGIĆ
plakat TRI SESTRE, SNG Drama Ljubljana, sezona 2012/13
foto: Peter Uhan
Ideja za plakat Tri sestre Antona Pavloviča Čehova (SNG Drama Ljubljana, režiser Janusz Kica) povezuje tri elemente: feminilnost in fragilnost, čas, ki je vedno prisoten dramaturški element v Čehovovih dramah, in simbolno združenost sester v eno lasno kito, nastalo iz treh in ponazarjajočo ujetost v življenje, ki mineva brez pravega smisla in v čakanju na odrešujočo prihodnost.
35.
DANIJELA GRGIĆ
plakat MISTERIJ BUFFO, SNG Drama Ljubljana, sezona 2012/13
Ideja za plakat Misterij buffo Vladimirja Majakovskega (SNG Drama Ljubljana, režiser Aleksandar Popovski) je inspirirana z Rodčenkovim portretom Majakovskega. Likovni elementi asociirajo na grafiko ruske avantgarde. Agitacija, poseg, ki umesti plakat v leto 2013, je svet, ki se izriše na glavi Majakovskega, in križ čez Evropo. Majakovski je na prvem plakatu, ki ga je oblikoval za uprizoritev Misterija buffa leta 1918, v podobni maniri naredil križ čez svet. In kot pravi sam avtor v predgovoru k igri: Zato sem obdržal pot (formo), a ponovno spremenil dele pokrajine (vsebino). V prihodnje vsi, ki boste igrali, uprizarjali, prebirali, tiskali, spreminjajte vsebino – naredite njegovo vsebino sodobno, iz tega dneva, iz te minute. ReForma.
36.
DANIJELA GRGIĆ
plakat ALKESTIDA, SNG Drama Ljubljana, sezona 2013/14
foto: Peter Uhan
37.
DANIJELA GRGIĆ
plakat KALIGULA, SNG Drama Ljubljana, sezona 2013/14
foto: Peter Uhan
Plakata Alkestida in Kaligula predstavljata izbor iz vizualne identitete oglaševanja SNG Drama Ljubljana v sezoni 2013/14, ki sloni na rabi fotografije kot nosilca sporočilnosti, promovira igralce posameznih uprizoritev ter z jasno, prepoznavno grafiko povezuje različne vsebine produkcije Drame.
38.
DANIJELA GRGIĆ
celostna grafična podoba za 7. BIENALE LUTKOVNIH USTVARJALCEV SLOVENIJE, 2013
Oblika identitete 7. Bienala lutkovnih ustvarjalcev Slovenije se je (z)našla kot »krpanka« elementov, ki jih skoraj vsi na podzavestnem nivoju zaznavamo kot formo lutkarstva. Pomemben element distinkcije je presenetljiva belina v nasprotju s sivimi površinami Bourekoviih lutk, izčiščenost odprtih strani v katalogu, ki dovolijo široki paleti lutkarske ustvarjalnosti, da spregovori skozi pisane podobe, ujete v objektiv fotografa Matjaža Laha. Groteskne figure Zlatka Boureka so uporabljene kot rdeča nit podobe, tako v publikacijah kot na plakatu. Lutkarske niti tokrat premikajo duhovite ilustracije Silvana Omerzuja, barvna lestvica pa črpa svoje tone na obrazih Male čarovnice in Ostržka in volka ter loči posamezna poglavja in dogodke v publikacijah ali na spletu.
Identiteta nagovarja poznavalce, ustvarjalce in širšo javnost v medijih s klasičnimi oglaševalskimi prijemi, s plakatom in interaktivno. Za goste, bienalno publiko in novinarje smo pripravili značke v osmih različicah, ki so izpostavile starostno (ne)primernost.
In naj zaključim z mislijo Josifa Brodskega (povzeto iz članka Vesne Teržan): »Noben rokodelec oziroma ustvarjalec ne ve, ali nekaj izdeluje ali ustvarja – lepote ni mogoče zadeti, vedno je stranski proizvod nečesa drugega, pogosto vsakdanjih sanj.« Ta projekt mi je omogočil, da sem odsanjala poetičnost, filigranskost, minuciozno preciznost in grotesknost srhljivih Lizistrat na papir, med igrive črke, v rumene nitke in majava losa na bedžu.
39.
IRENA GUBANC
interaktivna igra OBLECINOSO
Avtor: DOS